Народний депутат України VII скликання
Азаров вирішив заборонити вантажним автомобілям їздити по основних автомагістралях
Прем'єр-міністр Микола Азаров виступає за заборону на рух по основних автомагістралях важкого вантажного транспорту. Він пропонує виділити для такого транспорту певні напрямки, а на всіх інших напрямках обмежити рух важкого транспорту і ремонтувати дороги. Також Азаров звинуватив міжнародних вантажних автоперевізників (великі автомобілі швидко розбивають дороги) - у жалюгідному стані більшості українських автошляхів. Азаров при цьому відзначив гостру необхідність розвивати базу виробництва матеріалів для будівництва автодоріг на українських підприємствах.
Прорахунки у діяльності підрозділів Укравтодору прем'єр-міністр Микола Азаров намагається перекласти на автоперевізників. За цією логікою, дороги є гарними лише у тих країнах, якими не їздять вантажівки.
В уряді не говорять про розкрадені кошти, виділені минулого року на ремонт доріг до Євро-2012. Також не говорять про застарілі технології ремонту доріг – звинувачуючи міжнародних автоперевізників. Якщо Україна не хоче, щоб її автошляхами їздили – міжнародні кампанії знайдуть інші шляхи.
Подібні заяви і дії уряду – чергова провокація проти позитивного іміджу України як транзитної держави.
Заборона руху основними автомагістралями для важкого вантажного автотранспорту ще більше ускладнить роботу перевізників і поставить питання перед міжнародними кампаніями про пошук нових шляхів для транзиту вантажів. Додамо, що цього року планується впровадження нових правил роботи автоперевізників, які потягнуть за собою суттєве збільшення їхніх витрат на переобладнання автомобілів.
Ситуація з вантажними автоперевезеннями ускладнюється і тим, що Україна ризикує втратити і ринок залізничних вантажних перевезень. Лише за 2012 рік через непроведення індексації, Укрзалізниця недоотримала 2 млрд. грн. на підтримання нормального стану інфраструктури. Ця індексація взагалі не містила інвестиційної складової. Парк вагонів зношений на 80%. Коштів на його оновлення немає. Наприклад, для поповнення парку піввагонів необхідно витрачати понад 6 млрд. грн. на рік.
Україні загрожує транспортний колапс: розбиті автошляхи, зношений парк залізничних вагонів, хронічне недофінансування транспортної сфери можуть звести нанівець роль України як транзитної держави. Транзитні шляхи можуть піти в обхід України. І змінити це буде дуже важко.