Народний депутат України VII скликання
Під прикриттям виконання вимог Енергетичного співтовариства влада готує дерибан активів “Нафтогазу” між вузьким колом наближених осіб та здачу ГТС Росії
Віце-прем'єр Юрій Бойко заявив, що приватизація НАК "Нафтогазу" потрібна щоб розплатится із кредитами і, водночас, виправдовує необхідність приватизації НАК рекомендаціями західних радників. "Приватизація - це те, що рекомендують наші консультанти з Ernst&Young. Оскільки приватизація підвищить прозорість холдингу і дозволить частину грошей від приватизації направити на погашення західних кредитів".
Також він заявив, що "всі проблеми НАКу — це різниця між тарифами і ціною імпортованого газу", натякнувши, що приватизація відкриє шлях для їх стрімкого підвищення “з об'єктивних причин”.
Уряд «загортає» плани з дерибану енергетичного сектору в європейську «обгортку».
Законопроект, що передбачає приватизацію НАК «Нафтогаз України» і оренду ГТС, не показує, як має виглядати приватизація, а лише передає всі права уряду розпоряджатись цим стратегічним майном. Як тільки уряд отримає цю можливість, стане неможливо контролювати, як буде виглядати «приватизація» і кому підуть активи.
Уряд виправдовує існування законопроекту зобов’язаннями України перед Енергетичним Співтовариством.
Насправді Енергетичне Співтовариство вимагає не приймати закони про «дерибан», а розробити план реформи НАК «Нафтогазу», зробити його публічним і тільки тоді приводити законодавство у відповідність з планом реформи.
Тому перше, що має зробити уряд на виконання зобов’язань перед Енергетичним Співтовариством – це показати план реформування НАК «Нафтогазу».
Обґрунтовуючи законопроект, Юрій Бойко посилається на Ernst&Young як компанію, яка була «консультантом з реформи». Однак кошти на модернізацію ГТС і реформу сектору дають міжнародні фінансові установи (Світовий Банк, ЄБРР, Європейський інвестиційний банк).
Перед тим, як починати виконувати поради «консультанта», має бути озвучена ще позиція потенційних кредиторів, наскільки план реформ відповідає законодавству ЄС.
У законопроекті уряд передбачає можливість для здачі ГТС в оренду. Однак такої норми немає у жодних вимогах Європейського Союзу.
Позиція ЄС – реформувати енергетичний сектор і зробити його прозорим, щоб вкладені кредити не були вкраденими. Тому новий законопроект – це не спроби залучити кошти ЄС, а спроби відкрити нові шляхи для здачі ГТС під контроль Росії або «прихватизацією».
У нинішніх умовах приватизація стратегічних енергетичним об’єктів є загрозою безпеці країни. Ця приватизація не буде ані прозорою, ані чесною, ані вигідною для українських громадян. Тому сьогодні і ГТС, і стратегічні енергетичні підприємства мають залишатись державними. Змінюватись повинен не власник, а принципи управління об’єктами.
«УДАР» виходитиме із інтересів українського суспільства та не допустить маніпуляцій влади і обману громадян та європейських партнерів. Ми будемо усіма можливими засобами протидіяти протягуванню через парламент закону про дерибан «Нафтогазу».
«УДАР» вимагає, щоб наступними кроками уряду були:
- оприлюднення плану реформування НАК «Нафтогаз України» та енергетичного сектору в цілому;
- публікація інформації, яку уряд досі не оприлюднив, – вартості ГТС (оцінка Baker&Tilly);
- Узгодження плану реформування НАК «Нафтогаз України» з Секретаріатом Енергетичного Співтовариста та потенційними кредиторами – Світовим Банком, ЄБРР, ЄІБ.